Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Duda geeft uitleg van Kempa. Hoe heeft hij dit bedacht?

Gestart door Pieszyce, 28 september 2024, 20:36

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Duda geeft uitleg van Kempa. Hoe heeft hij dit bedacht?

27 september 2024

Andrzej Duda probeert van het presidentiële paleis een schuilplaats te maken voor de PiS-politici die de kiezers duidelijk hebben afgewezen. In ieder geval voor Beata Kempa, die haar mandaat als Europarlementariër verloor. Of beter gezegd, ze beschikte niet over de kwalificaties om een baan op de markt te zoeken.

Duda werd op Polsat News gevraagd naar de redenen voor Kempa's dienstverband bij het Paleis. Toegegeven moet worden dat het antwoord van de president ronduit bizar is.

–  We kampen met een overstroming, waarvan de gevolgen waarschijnlijk – helaas ben ik bang – moeten worden weggenomen tot het einde van mijn tweede termijn, die nog eens tien maanden zal duren. (...) Minister, Kamerlid Beata Kempa, heeft ruime ervaring met het uitvoeren van humanitaire taken. Dit deed ze vroeger op het kabinet van de premier. Zij heeft veel ervaring, zei Duda

– Vandaag is zij mijn adviseur en zij zal deze zaken voor mij afhandelen. Des te meer omdat de overstroming de regio, dat wil zeggen Dolnyśląskië, trof - voegde de president eraan toe.

Was het niet genoeg om te zeggen dat Kempa ergens een baan moest zoeken? Waarom zouden we slachtoffers van overstromingen hierbij betrekken? Omdat het beter klinkt?

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku