Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

De CBA is uit de hand gelopen. Tusk moet de controle overnemen

Gestart door Pieszyce, 5 oktober 2024, 00:19

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

De CBA is uit de hand gelopen
Tusk moet de controle overnemen

4 oktober 2024

– De percelen van Janusz P. waren doorgaans een tijdje vruchtbaar. Al in 2016 hoorde ik van PiS-propagandisten dat ze er niet mee aan de slag wilden, omdat ze het niet meer nodig hadden. Bij dit alles ben ik verrast door de gelijkenis van de actie, die in de krantenkoppen zal staan, precies op het moment dat Dorota Brejza een belangrijke getuigenis aflegt voor de onderzoekscommissie voor Pegasus. Misschien had ik het niet gemerkt, maar er waren meer soortgelijke acties - schrijft journalist Radosław Gruca terecht.

Het punt is dat de CBA Janusz Palikot arresteerde precies op het moment dat PiS een schandaal nodig had dat Pegasus in de gaten kon houden. Volgens onze bronnen staat de CBA momenteel niet onder controle van de overheid en opereert zij onafhankelijk, zonder enige controle; het beheer van deze dienst is een illusie.

– Op de dag van het verhoor van D. Brejza, wanneer bekend wordt dat de waarheid over de CBA, dat wil zeggen de politieke politie van PiS, aan het licht zal komen en er oproepen zullen zijn om de dienst te ontbinden, arresteert de CBA Palikot. Het stinkt. Straks zullen we horen dat de oproepen om de CBA te ontbinden wraak zijn voor de detentie van een van onze eigen mensen – schreef Tomasz Lis. Terecht!

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku

Pieszyce

DRINGEND: Tomasz Szwejgiert waarschuwt - de CBA is nog steeds de dienst van Ziobro en Kaczyński!!

4 oktober 2024

citaatfoto Twitter.com

De CBA blijft werken voor Jarosław Kaczyński en Zbigniew Ziobro - waarschuwt de plaatsvervangend hoofdredacteur van Wieści24.pl, Tomasz Szwejgiert.

– Je zag hoe de heer Janusz Palikot werd vervoerd, je zag hoe Ryszard Czarnecki werd vervoerd. Ook zag je dat Palikot om zes uur thuis werd gearresteerd. Dus hij kreeg te maken met al deze intimidaties: het huis binnenkomen, deze veilige plek schenden, zeker zoeken, zeker door persoonlijke bezittingen en souvenirs snuffelen. Ik verdedig Palikot niet, vergelijk gewoon wat er met Czarnecki is gebeurd - zegt Tomasz Szwejgiert.

– Het gedrag van de CBA-functionarissen jegens Czarnecki was vriendelijk. En richting Palikot? Hij stapte in verwarring uit de auto, de auto stopte ver van het parket en Janusz Palikot werd opzettelijk meegenomen om een film te maken voor Jarosław Kaczyński op het PiS Unificatiecongres, om foto's te maken voor rechtse kranten. Waarom? – vraagt Szwejgiert.

– Het punt is dat Kaczyński nog steeds alles kan. Zie je, de CBA is nog steeds de dienst van Kaczyński en Ziobro en doet bestellingen voor hen - vat Tomasz Szwejgiert samen.

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku