Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Een onderzoeksjournalist waarschuwt: de diensten treden op tegen de overheid

Gestart door Pieszyce, 15 oktober 2024, 22:23

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Een onderzoeksjournalist waarschuwt: de diensten treden op tegen de overheid
"Dit is de omvang van het verprutsen van deze zaken door Siemoniak en Tusk"

15 oktober 2024

- Sommige mensen zijn de afgelopen dagen steeds brutaler geworden in hun kritiek op Tusk voor Siemoniak en Bodnar. Ik schrijf al sinds het voorjaar dat het het ergste zou zijn om ze te laten wachten op een verandering, toen werd me geschreven dat ik onzin schreef en dat ik ze de tijd moest geven. Mijn vrienden schreven me in privéberichten dat het tijd kost, dat er deze keer veranderingen zullen zijn... Voor veel mensen van de diensten bleek al snel dat er niets was veranderd - waarschuwt Paweł Mitre.

- Ik ken mensen die, zelfs aan het begin van het jaar, overwogen om te praten om bepaalde dingen te onthullen, om de nieuwe bazen te helpen waar wat begraven ligt, maar toen ze zagen dat deze verandering eigenlijk geen verandering en niets concreets is, zwaaien ze vandaag al met hun handen en zeggen dat ze moeten ophouden met praten over veranderingen en steun... mensen die verbonden zijn met Maciek en Mariuszm blijven rondhangen in de CBA. Het laatste geval met Suchanow, in de leiding van de ABW tot nu toe was er een man die acties tegen haar voerde onder Wet en Rechtvaardigheid, een illegaal die een paar weken geleden verantwoordelijk was voor dat beroemde rapport dat alles in orde was in de ABW," voegt Miter toe.

– Dit is de omvang van het verprutsen van deze zaken door Siemoniak en Tusk, en toch hebben ze de mensen in honderd dagen tijd met veranderingen overladen. Vandaag zien we dat het beste moment voor veranderingen in de structuren van het openbaar ministerie en de diensten werd gemist. De verkiezingen komen eraan, en aangezien de staart met de hond kwispelt, weet de staart dat deze verkiezingen voor sommige mensen zullen zijn of niet. Ik ben blij dat Sekielski, de eerste die zo beroemd is, Tusk scherp bekritiseert in podcasts voor dit bordeel bij de diensten en het parket en zei: dat het slecht voor hen zal aflopen. Eindelijk begint iemand het te vertellen waar het op staat, maar waar zijn de rest van de journalisten? Zijn ze bang? – vat Miter het samen.

Bron:    wiesci24.pl    język po Polsku