Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Karolina Halagiera, perswoordvoerder van de rechtbank in Bydgoszcz, betrapt op een grove leugen

Gestart door Pieszyce, 17 oktober 2024, 00:25

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Karolina Halagiera, perswoordvoerder van de rechtbank in Bydgoszcz, betrapt op een grove leugen

16  oktober 2024

Schandaal in Bydgoszcz. Karolina Halagiera, perswoordvoerder van de districtsrechtbank in deze stad, werd betrapt op een walgelijke leugen over de zaak van Krzysztof Brejza en de rechtszaak tegen Jarosław Kaczyński.

– Het spijt me zeer dat ik dit moet schrijven, maar de woordvoerster van de rechtbank liegt in antwoord op vragen van de pers. In zaak I C 1086/21 bleef rechter Igor Zduński, ondanks uitgesloten te zijn in een andere zaak (gerelateerd aan I C 1028/21), nog steeds rechter. Hij vroeg zijn uitsluiting aan, maar werd GEWEIGERD. Het werd uiteindelijk pas gedeactiveerd NA MIJN AANVRAAG VOOR DE UITSLUITING ervan en nadat de informatie in de aanvraag bevatte dat ik privécorrespondentie had tussen de rechter en de partij - onthult Dorota Brejza.

– Het is dus niet waar dat hij als rechter zonder onpartijdigheid "slechts" in de loting betrokken was. NEE. Hij moest oordelen. Met medeweten en goedkeuring van de rechtbank. Een vriend over een vriend. De woordvoerster blijft onwaarheden verkondigen. Rechter Sobocinski werd vermenigvuldigd in de volgende trekking. Het is niet waar dat Krzysztof Brejza daar geen vraagtekens bij zette. Hij vroeg zich af. In het verzoek om rechter Sobociński uit te sluiten heb ik rechtstreeks het gebrek aan transparantie van de tekening en de meerdere juryleden in de tekening aan de orde gesteld. Ik eiste dat het werd uitgeschakeld, voegt Brejza toe.

– De rechter-advocaat negeert bewust een andere zeer belangrijke omstandigheid. Dat in de zaak met Jarosław Kaczyński rechter Igor Zduński niet alleen effectief werd geselecteerd voor de incidentele zaak, maar ook werd beslist. Ondanks dat hij en de afdeling volledig op de hoogte zijn van zijn complete gebrek aan onpartijdigheid. Ik ben geschokt dat de rechtbank de pers op zo'n open manier kan misleiden. Ik heb alle procedurele en gerechtelijke documenten die elk woord dat ik zeg bevestigen. Ik kan niet akkoord gaan met een regelrechte leugen. Ik heb geen andere manier om mezelf te verdedigen dan dit.

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku