Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Pis-hyena's vallen de moeder van een dode jongen aan. Wat een brutaliteit!

Gestart door Pieszyce, 4 november 2024, 00:36

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Pis-hyena's vallen de moeder van een dode jongen aan. Wat een brutaliteit!

3 november 2024

De mensen van PiS en Soeverein Polen weten niets heiligs. In dagen van bezinning en rouw vallen ze de moeder van de overleden jongen en haar familie aan. Het slachtoffer van deze gemene, walgelijke aanval was Magdalena Filiks.

– Misschien komt het omdat het stigma tegen mij en de ex-meisjes zo groot blijft dat verdedigingsmechanismen al als een oeroverlevingsinstinct werken. Als gevolg hiervan is een van mijn kinderen al naar Azië gevlucht, de ander worstelt al 21 maanden om terug te keren naar het echte leven. Want hoe je het ook bekijkt, hij leest dit allemaal elke dag.
Vandaag ontving ik veel foto's van het graf van mijn zoon van PiS-degeneratie. Het gaat niet langer alleen om het feit dat er op mijn kind wordt gejaagd. Zijn dood is een reden om mij – en dus mijn dochters – systematisch lastig te vallen, omdat de angst voor wat Nicholas in Polen is aangedaan hen nooit zal verlaten.
Het gaat niet alleen om het omgaan met de vreselijke pijn van het verlies van mijn zoon en broer – het gaat om het elke dag omgaan met de schade die mensen ons kunnen aandoen – en dat doen ze elke dag – schrijft Magdalena Filiks.

Waar is de Poolse staat? Waar is de officier van justitie? Waar is gerechtigheid?

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce

Schandaal Bodnar. Wanneer ga je eens echt aan het werk.  >:(  >:(  >:(

Pieszyce

Schandalige omissie: waarom zijn Matecki, Duklanowski en Szafarowicz nog steeds vrij?

3 november 2024

Dariusz Matecki, Tomasz Duklanowski en Oskar Szafarowicz - mensen die deelnamen aan de campagne en haat waarvan de gevolgen onvoorstelbaar waren - een kind stierf - lopen nog steeds door de straten en oefenen vrijuit hun vrijheid uit. Dit is een situatie die niet alleen een aanfluiting is van het rechtssysteem, maar ook een duidelijk voorbeeld is van hoe traag de gerechtigheid in Polen is.

Laten we ons de situatie herinneren met de zoon van parlementslid Magdalena Filiks, een kind dat wordt opgejaagd door een meedogenloze propagandamachine die wordt gevoed door lekken uit het parket. Om politiek applaus te krijgen, waren Matecki, Duklanowski en Szafarowicz bereid een onschuldig kind te beroven en zijn leven als lokaas te gebruiken in hun brutale spel. De gestolen informatie, op valse en walgelijke wijze opgeblazen, werd gebruikt als instrument voor een politieke aanval – zonder enige reflectie op de gevolgen.

Waar ligt de verantwoordelijkheid? Hoe is het mogelijk dat deze mensen nog steeds van de vrijheid genieten? Deze vraag moet niet alleen worden gericht aan de instellingen van het rechtssysteem, maar ook aan Adam Bodnar. Het feit dat deze mensen vrijelijk door de wandelgangen blijven dwalen en nieuwe aanvallen organiseren, bewijst één ding: systemisch falen. Zulke mensen zouden geen toegang moeten hebben tot openbare ruimtes, en de enige plek die ze zouden moeten kennen is hun cel.

Dit is de trieste waarheid over een land waar gerechtigheid zogenaamd voor iedereen beschikbaar is, maar sommigen hebben daar meer recht op.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku