Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Ze stonden op van hun stoelen, klapten, scandeerden de naam

Gestart door Pieszyce, 6 november 2024, 22:58

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Ze stonden op van hun stoelen, klapten, scandeerden de naam
Applaus voor Trump van parlementsleden van Wet en Rechtvaardigheid en Confederatie

TVN24 | Polen
6 november 2024, 12:11
Bron: TVN24, PAP

Jarosław Sachajko van de Vrije Republikeinen kring [voorheen Kukiz 15]feliciteerde Donald Trump vanaf het parlementaire podium toen hij de 47ste president van de VS werd, volgens peilingen. Na deze woorden stonden parlementsleden van Wet en Rechtvaardigheid en de Confederatie op van hun zetels en begonnen te klappen en scandeerden: "Donald Trump".

De Sejm begon zijn zitting na 10 uur. Aan het begin van de zitting maakten de leden verschillende formele moties. Jarosław Sachajko, van de Vrije Republikeinen, nam plaats op het spreekgestoelte. - Vóór de motie van orde wil ik namens de Vrije Republikeinen Donald Trump, de 47e president van de Verenigde Staten, feliciteren," zei hij.

Na deze woorden stonden parlementsleden van Wet en Rechtvaardigheid en enkele confederatieparlementsleden op van hun zetels en begonnen te klappen. Sommigen van hen scandeerden: "Donald Trump".

PiS parlementslid Mariusz Gosek publiceerde een foto van de Sejm op Platform X, waarop hij poseert met een rode pet met de verkiezingsslogan van Donald Trump - "Make America Great Again".

Konieczny over de "onredelijke vreugde van Pools rechts".

Enkele minuten later nam Maciej Konieczny, lid van de Razem kring, het woord. Hij zei dat hij naar het spreekgestoelte was geroepen door "deze onredelijke vreugde aan de rechterkant over de overwinning van Donald Trump". - De hulp aan Oekraïne komt op losse schroeven te staan, wat een permanente opdeling van Oekraïne zou kunnen betekenen of Russische tanks dichter bij de Poolse grens. De Amerikaanse tarievenoorlog met Europa zou onmiddellijk kunnen beginnen, wat ook werkloosheid in Polen betekent, zei Konieczny.

- Wie Polen in zijn hart heeft, is vandaag niet gelukkig, beschamend, voegde hij eraan toe.

Auteur: js/ads

Bron: PAP,  TVN24.pl przez  js/ads       język po Polsku

Pieszyce

Osiem Gwiazd     @RuchOsmiuGwiazd

Posłowie PiSu krzyczący "Donald Trump" w Sejmie. Neokolonializm na pełnej. Co za wstyd dla Polski, że miernoty chodzące na pasku Moskwy są w parlamencie. Trzeba ich rozliczyć, zdelegalizować i wsadzić.
PiS-parlementsleden schreeuwen 'Donald Trump' in de Sejm. Neokolonialisme in volle gang. Wat een schande voor Polen dat er middelmatigheden in het parlement zitten die Moskou volgen. Ze moeten ter verantwoording worden geroepen, buiten de wet worden gesteld en gevangen worden gezet.

Video:    https://x.com/i/status/1854119979630596503

Osiem Gwiazd     @RuchOsmiuGwiazd

Czyli skandowanie w polskim Sejmie nazwiska prorosyjskiego przywódcy innego państwa przez polityków PiS, ubranych w gównoczapeczki MAGA, to jest ta suwerenność i wstawanie z kolan? Banda zakompleksionych antypolskich klaunów...
Dus het chanten van de naam van een pro-Russische leider van een ander land in het Poolse parlement door PiS-politici met MAGA-shithoeden is soevereiniteit en opstaan van je knieën? Een stel onzekere anti-Poolse clowns...

Video:    https://x.com/i/status/1854130325657387427

Piotr Łopaciuk       @piotrlopaciuk

Czy oni naprawdę myślą, że Trump przyjedzie na białym koniu i uratuje ich od więzienia?
Denken ze echt dat Trump op een wit paard zal komen en hen uit de gevangenis zal redden?

Alle afbeeldingen zijn citaatafbeeldingen van Twitter.com

Pieszyce

Ik weet niet hoe het met jullie is, mij ergert het gedrag van de PiS sectie vreselijk, echt Zum Kotzen.

Klappen, scanderen en maffe petjes dragen om een Crimineel te promoten??

• Weten ze bij PiS niet, dat Trump in zijn Epstein tijd zeer jonge meisjes in bed had?
  • Weten ze bij PiS niet, dat Trump 8 verkrachtingszaken aan zijn achterste heeft hangen?
  • Weten ze bij PiS niet, dat Trump 34 belastingfraudezaken aan zijn achterste heeft hangen?
  • Weten ze bij PiS niet, dat Trump plannen heeft uit de NATO te stappen en Polen er alleen voor komt te staan.
  • De waslijst is nog niet klaar maar ik ben het zat . . . . . .

Oh ik snap het, bij PiS zitten een flink aantal van hetzelfde soort mensen, misschien hopen ze net als Trump een systeem te ontdekken, waardoor ze vrij van straf blijven.

Trump wil nu illegale migranten deporteren, maar is hij vergeten dat Melania en ook de vrouw van Vance illegaal in de VS kwamen en werkten? Ook geldschieter Musk werkte illegaal.

Vandaag veel contact met de VS en Canada gehad. Ik was enorm blij met de reactie van mijn Poolse vrienden die nu definitief in die landen wonen  en Trump niet kiezen omdat ze een man met zijn achtergrond niet willen steunen.

Met de familie liep het anders, met 4 nichten en twee neven is het contact definitief over en voorbij. Men had het over Kamala als "die roetmop" en wensten geen vrouw als President. Ze zoeken het maar uit. Nu mogen ze als ze in NL op bezoek komen naar een hotel, mijn deur is voor hen gesloten. Jaren hadden mijn ouders en ik het "genoegen" dat als ze naar NL kwamen, ze bij de familie sliepen en de familie hen van het ene familie naar het andere reden. OVER en UIT is dat.

Wat ook irriteerde was dat Duda de eerste was om T. te feliciteren.
Toch vraag ik me af wat zij de laatste keer dat ze elkaar zagen besproken hebben. Ik vertrouw Beiden niet.

Dit kreeg ik vanavond in mijn stream:

Regina Bauer      @petite_michelle

Just a reminder who also was on Kamala's campaign. Dasha Navalnaya
Nog even ter herinnering wie er ook op Kamala's campagne zat. Dasha Navalnaya

Vladimir Vladimirovitsj, de taak van het thuisland is volbracht" *Daria Navalnaya

Haar moeder, de weduwe van Navalny, wil president van Rusland worden, ze veroordeelt dat er Russen sterven, maar ik heb nog geen veroordeling van Putin door haar gelezen. Dus??
Wel vind ze net als haar Man dat de Krim van Rusland is.

Tja, ik ga proberen te slapen, tot straks . . . . . . . Dobranoc.