Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Door kabinet aangekondigde grenscontroles beginnen 9 december

Gestart door Pieszyce, 12 november 2024, 21:15

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Door kabinet aangekondigde grenscontroles beginnen 9 december

11 november 2024

Den Haag - De grenscontroles die het kabinet heeft aangekondigd beginnen vanaf 9 december. De grenzen met België en Duitsland worden dan voor een periode van zes maanden extra bewaakt om 'irreguliere migratie en migrantensmokkel te bestrijden'.

Dat heeft minister Faber (Asiel en Migratie) maandagmiddag bekendgemaakt. Hierna heeft de PVV-bewindsvrouw de Europese Commissie en Raad, de lidstaten en het Europees Parlement geïnformeerd over het besluit om grenscontroles in te voeren. Die mogen pas vier weken daarna beginnen, daarom starten de controles op 9 december in plaats van 'eind november', zoals het kabinet eind oktober aankond . . . . . . . .

Bron:  Lees hier verder . . . . . . . .

Bobal

Ik heb pas ergens gelezen (sorry, weet niet meer waar dus vraag niet om de bron), dat Nederland 840 grensoverschrijdende wegen en weggetjes heeft. Veel succes dus met deze dure en zinloze symboolpolitiek  :(

Pieszyce

Deze?  https://mathijsbouman.nl/1233/  deze man heeft ze geteld. :)

Het is PVV politiek en mevrouw M. Faber geniet er van.

Voor vele zaken is geen geld, maar voor zulke onzin wel.

Wordt tijd dat die gebleekte Javaan er voor zorgt dat die waterstofperoxide zijn hersenen niet kan bereiken.  >:(

Bobal

Klopt inderdaad, het was een column op 6 november jl van Mathijs Bouman in het Financieel Dagblad. Hij had indertijd zelf geteld en nu desgevraagd van het Ministerie van Buitenlandse Zaken gehoord, dat het 840 grensoverschrijdende routes zijn. Als je die alleen al deels wilt bewaken heb je honderden extra Marechaussee mensen nodig, en dan nog is het mandje hartstikke lek.

Pieszyce

Ik denk inderdaad dat er een andere oplossing moet komen.

Immers bij deze methode wordt alleen maar geselecteerd gekeken en niet alles stop gezet.

Ik denk dat voorlopig de grenzen totaal dicht moeten, en ze iedereen moeten controleren.

Bosweggetjes kan men afsluiten met beton Barrières.