Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Dit zou gebeuren! De buitengewone belofte van Radek Sikorski

Gestart door Pieszyce, 18 november 2024, 22:26

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Dit zou gebeuren! De buitengewone belofte van Radek Sikorski

17 november 2024

Het hoofd van het ministerie van Buitenlandse Zaken, Radosław Sikorski, zei wat hij zou doen op de eerste dag nadat hij het presidentschap had overgenomen.

- Als ik president word, zal het presidentieel paleis geen asiel voor criminelen zijn. Mariusz Kamiński en Maciej Wąsik konden zich kandidaat stellen voor het Europees Parlement omdat president Andrzej Duda hun niet alleen gratie verleende, maar ook hun straf ongedaan maakte. Dit is volstrekt onaanvaardbaar," zei de minister van Buitenlandse Zaken.

Sikorski's volgende beslissing zou zijn om Antoni Macierewicz de Orde van de Witte Adelaar af te nemen. - Ik beloof dat ik het op de eerste dag zal doen," verklaarde Sikorski.

- Wat we al weten over het bedrog in de subcommissie, wat we al weten over de schandalige manier waarop hij de WSI-affaire heeft geleid, betekent dat hij een persoon is die deze orde onwaardig is. Als het aan mij had gelegen, was hij die dezelfde dag nog kwijtgeraakt," gaf hij toe.

Hij voegde eraan toe dat Macierewicz naar zijn mening "allang had moeten zitten", voor wat hij de afgelopen 30 jaar in Polen heeft gedaan. - Ik hoop dat hij zal zitten," concludeerde hij.

Bron: wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce

Kijk daar gaan we, Macierewicz en Sikorski vechten al vanaf 2010.

Het afnemen van die adelaar kan een week en desnoods twee weken later.

Eerst elke door Duda benoemde Neo-rechter en openbaar aanklager ontslaan is belangrijker.

De rechtstaat moet per direct herstelt worden zoals ze hoort te zijn dus zonder Neo rechter en
openbare aanklagers die alleen in het bezit zijn van een magister diploma, maar door Duda bevordert werden.

Immers,al het geboefte moet door rechtschapen en eerlijke rechterss en Openbare aanklagers, beschuldigd en
veroordeelt worden.

In de tussentijd kan men economen aan het werk zetten om de economie bij te werken.

Maar met een goede economie en een slechte rechtsstaat ben je verloren. :'(