Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Onbetrouwbaar artikel over Giertych in Newsweek

Gestart door Pieszyce, 20 november 2024, 00:48

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Onbetrouwbaar artikel over Giertych in Newsweek
'Ik beschouw het als aanzetten tot verdeeldheid'

19 november 2024

– Vanochtend zag ik dankzij een van de internetgebruikers een tekst in Newsweek van de heer Jacek Gądek, waarin de activiteiten worden beschreven van een aanhanger van Sikorski's start, die overwoog e-mails te schrijven vanaf anonieme accounts – schrijft Roman Giertych.

– Er stond eigenlijk niets dergelijks in de tekst, maar het artikel was getiteld "Giertych's leger hindert Trzaskowski" en bevatte mijn foto. De tekst geeft niet aan wat de connectie tussen deze supporter en Sikorski of mij zou zijn. Misschien komt het omdat deze persoon mijn X-account aan een aantal van zijn groepen heeft toegevoegd. Ik heb echter nog nooit zo'n groep gezien. Hieraan moet worden toegevoegd dat ik bij X aan ongeveer 200 groepen deelneem. Ik nam contact op met de redactie van "Newsweek" en na mijn tussenkomst werd de titel gewijzigd en werd de foto weggegooid.

– De stelling werd echter gehandhaafd dat ik verantwoordelijk ben voor de inzendingen van iedere Sikorski-supporter. Ik laat de mate van onbetrouwbaarheid, oneerlijkheid en regelrechte domheid van dergelijke aannames over aan uw oordeel. Tegelijkertijd zou ik gerespecteerde journalisten willen vertellen dat ik goed contact heb met Rafał Trzaskowski en dat niets ons zal verdelen. Als hij de voorverkiezingen wint, kan hij rekenen op mijn trouwe steun. Als hij niet wint, blijven we nog steeds goede vrienden, omdat niemand misbruik maakt van wie dan ook. Ik beschouw het artikel in Newsweek als een aanzet tot verdeeldheid. Niets! – vat Giertych samen.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku