Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Ziobro was woedend. Bang geworden?

Gestart door Pieszyce, 1 december 2024, 23:01

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Ziobro was woedend. Bang geworden?

30 november 2024

Er was informatie in de media dat het voormalige hoofd van de Binnenlandse Veiligheidsdienst, Piotr Pogonowski, onder dwang zou worden vastgehouden door de parlementaire commissie voor Pegasus. Dit werd bevolen door de rechtbank in Warschau.

Dit veroorzaakte de woede van Zbigniew Ziobro. – De rechtbank in Warschau beval de gedwongen voorgeleiding van het voormalige hoofd van de Binnenlandse Veiligheidsdienst, Piotr Pogonowski, voor de Pegasus-commissie. Dit besluit werd genomen ondanks de eerdere uitspraak van het Constitutioneel Hof, dat oordeelde dat de procedure voor de benoeming van de commissie en haar reikwijdte van haar activiteiten in strijd waren met de Grondwet, schreef Ziobro op het X-platform.

– De rechtbank negeerde het oordeel van het Constitutioneel Hof en was het eens met de verwachtingen van Donald Tusk. Dit is een terugkeer naar de donkere tijden van de Poolse Volksrepubliek, toen rechters politieke bevelen uitvoerden en gerechtelijke misdaden begingen, voegde hij eraan toe.

Voor ons is de woede-uitbarsting van Zbigniew Ziobro eenvoudigweg gevuld met angst. Ook vermijdt hij vragen van leden van de parlementaire onderzoekscommissie zoveel mogelijk.

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku

Pieszyce

Ziobro weet niet wat hij moet doen
Hij schilderde zichzelf in een hoek

5 december 2024

De toespraak van vandaag van Zbigniew Ziobro bewijst één ding. De voormalige minister van Justitie weet niet wat hij nu moet doen.

–  De afgelopen maanden hebben we zeker te maken gehad met een operatie om de Poolse staat te vernietigen. Op brute, opzichtige en arrogante wijze laten de vertegenwoordigers van het heersende kamp zien dat zij boven de wet staan, aldus Zbigniew Ziobro. – Wij kunnen hier niet mee akkoord gaan – benadrukte hij.

–  Ik ben zeer geïnteresseerd om voor deze Pegasus-onderzoekscommissie te verschijnen. Ik wil graag voor deze commissie verschijnen. Ik was zelfs blij dat ze gebeld werd. Omdat ik veel goede dingen te zeggen zou hebben over wat ik heb gedaan om de veiligheid van Polen te vergroten, zei Ziobro.

Alles wijst erop dat Ziobro de kans krijgt om voor de parlementaire commissie voor Pegasus te verschijnen. Ook al had hij haar al een hele tijd zorgvuldig gemeden.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku

Pieszyce

Ziobro's grote moed. Jammer dat dat alleen op sociale media gebeurt

11 december 2024

Zbigniew Ziobro viel Donald Tusk opnieuw krachtig aan. En zoals gewoonlijk deed hij het op site "X".

De reden waren de woorden van vandaag van de premier. Het kabinet maakte bekend dat TVN wordt opgenomen in de lijst met strategische bedrijven. Degenen die beschermd zijn tegen gevaarlijke overnames. Uiteraard vanuit het oogpunt van de Poolse belangen.

– Nog een bewijs dat Tusk het meende toen hij aankondigde dat hij de wet zou overtreden als regel van zijn bewind. Het volstaat te wijzen op de illegale overname van de publieke media en het Landelijk Parket. Door doelbewust zijn bevoegdheden te overschrijden, bemoeit hij zich nu met de eigendomsstatus van mediabedrijven, zei Ziobro.

– Zij doet dit ten nadele van particuliere eigenaren, maar ook in het algemeen belang, waarbij op brute wijze juridische transacties en eigendomsverhoudingen worden geschonden. Tusk heeft van het overtreden van de wet zijn handelsmerk gemaakt, en het plegen van misdaden is een deugd van zijn heerschappij, voegde hij eraan toe.

Het is woordverspilling om zelfs maar commentaar te geven op de absurditeiten die door Ziobro zijn geschreven.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku