Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Rydzyk belde zichzelf. En hij begon te klagen

Gestart door Pieszyce, 8 december 2024, 21:58

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Rydzyk belde zichzelf. En hij begon te klagen

7  december 2024

Het is zelfs grappig. Pater Tadeusz Rydzyk belde Radio Maryja tijdens de uitzending "Onvoltooide gesprekken". En hij begon te klagen over Donald Tusk.

– Meneer Tusk, u beledigt mij! Ik heb recht op een goede naam! Ik dacht dat de premier om het hele vaderland gaf, om alle Polen, en niemand discrimineerde, en dit had de aard van een vreemde wraak. Dit is ziek, wat een hypocrisie, aldus de directeur van Radio Maryja.

– Wat voor zaken doe ik? Is de priesterlijke dienst, de dienst van een Pool, de dienst van een leraar (want ik ben ook leraar), de dienst van de evangelisatie, zijn dit belangen? Je suggereert dat er hier vuile zaken aan de hand zijn! Een hongerige man denkt aan brood, kan ik zeggen. Welk recht heb je om dit tegen de hele wereld te zeggen? Met welk recht? Wie ben jij eigenlijk? Welke zaken? Wat heb ik gestolen? Wij krijgen geen salaris. We werken 'de klok rond', zeven dagen per week als redemptoristische paters, en maken deze radio, betoogde Rydzyk.

Dat is allemaal goed en wel, maar hoe kan pater Rydzyk verklaren dat het Centraal Bureau voor Onderzoek geïnteresseerd is geraakt in de Lux Veriratis Foundation die met hem verbonden is? De agenten zullen daar hun redenen voor hebben gehad.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku

torun marcel

Wat voor zaken doe ik? Is de priesterlijke dienst, de dienst van een Pool, de dienst van een leraar (want ik ben ook leraar),

Dat zal hij allemaal best wel doen, maar hij wekt de indruk dat hij alleen daarmee zijn dagen vult. De geschiedenis leert dat genoemde diensten slechts een druppel op de gloeiende business plaat zijn

Pieszyce

Laat hij eerst maar eens bewijzen dat hij echt een priester is, dat heeft hij nog steeds niet gedaan.  >:(  >:(

Voor mij is hij niets meer dan een Don Rydzyko di Torunio. Met veel op zijn geweten en bezeten van geld.