Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

De krachtige woorden van Trzaskowski. "Geschiedenis van een land in Afrika"

Gestart door Pieszyce, 22 december 2024, 00:07

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

De krachtige woorden van Trzaskowski. "Geschiedenis van een land in Afrika"

20 december 2024

Rafał Trzaskowski gaf in krachtige woorden commentaar op het schandaal dat PiS veroorzaakte met de ontsnapping van Marcin Romanowski. Een politicus van de partij van Kaczyński, die werd gezocht op basis van een arrestatiebevel, vond een veilige haven in Hongarije.

– Dit gaat niet over een persoon die twee zloty's heeft verduisterd, dit gaat niet over een persoon die een administratieve fout heeft gemaakt, dit gaat over iemand die miljoenen, honderden miljoenen zloty's heeft verduisterd. Die honderden miljoenen zloty's heeft gestolen voor een criminele organisatie - zei Trzaskowski.

– De heer Romanowski was minister bij het Ministerie van Justitie. Dit is een verhaal dat waarschijnlijk geen precedent kent in Europa, omdat ik geen verhaal ken waarin er een vice-minister van Justitie was die honderden miljoenen zloty's verduisterde en zegt dat hij natuurlijk onschuldig is, dat hij voor de rechter zal verschijnen. , en vlucht vervolgens naar een ander land en vraagt daar asiel aan, vervolgde hij. – Het klinkt eerder als een verhaal uit ergens in Afrika, uit een bananenrepubliek, om niemand te beledigen, want het speelt zich beslist niet in Europa af – voegde hij eraan toe.

Ondertussen zwijgt Karol Nawrocki koppig over de hele zaak. Ik vraag me af waarom?

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsko