Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Hoe zal Romanowski leven? Een verrassend antwoord!

Gestart door Pieszyce, 22 december 2024, 00:38

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Hoe zal Romanowski leven? Een verrassend antwoord![/b]

21 december 2024

Blijkbaar houdt Marcin Romanowski geen rekening met het feit dat hij niet de vergoeding kan krijgen waar een parlementslid recht op heeft. Dat zou logisch zijn, aangezien hij in Boedapest is. En hij zal waarschijnlijk niet snel in de Wiejska straat verschijnen.

Dit werd gemeld door Szymon Holownia. - Het Poolse parlementslid, voormalig onderminister van justitie en beschuldigd van het verduisteren van grote sommen overheidsgeld, vluchtte naar Hongarije voor een Poolse gerechtelijke uitspraak en kreeg daar politiek asiel. Ik heb begrepen dat hij ook voorstander is van Hongaars onderhoud. Gezien het feit dat hij het land ontvlucht is in duidelijke overtreding van zijn parlementaire eed, heb ik het hoofd van de Kanselarij en Juridische Diensten van de Sejm opdracht gegeven om te bepalen hoe de Republiek Polen zo snel mogelijk kan stoppen met het betalen van parlementariërs. compensatie voor het werk dat hij heeft neergelegd," kondigde de voorzitter van de Sejm aan.

Dit irriteerde Romanowski. En tijdens de uitzending van het evenement liet de televisie in Polen24 zijn zenuwen de vrije loop. - De heer Szymon Holownia is een extreem frivool persoon en is meer geschikt voor verschillende goedkope series dan voor de tweede persoon in het land. Natuurlijk ben ik niet van plan om ongeoorloofd gebruik te maken van welke stof dan ook," argumenteerde hij.

- Om het in de volksmond te zeggen: ik neem geld aan voor eerlijk werk, want dat werk zal ik zeker doen. Als parlementslid in ballingschap zal ik werken voor het welzijn van Polen, de criminele coalitie van 13 december strafrechtelijk en civielrechtelijk aansprakelijk stellen, disciplinaire maatregelen opleggen aan haar leden en ervoor zorgen dat ze geïsoleerd raken. de mogelijkheid om beslissingen te nemen op politiek gebied, zodat wat ze de Polen vorig jaar hebben aangedaan nooit meer zal gebeuren. Dat is mijn taak," voegde hij eraan toe.

In onze geschiedenis hebben we wel eens een regering in ballingschap gehad. Maar een 'parlementslid in ballingschap'? Die ook nog een salaris uit Warschau ontvangt? Dat is echt nieuw.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsko