Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Harde woorden over Bodnar: 'Professor Adam begreep niet dat verdachte extra immuniteit heeft'

Gestart door Pieszyce, 24 december 2024, 00:24

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Harde woorden over Bodnar: 'Professor Adam begreep niet dat verdachte extra immuniteit heeft'

23 december 2024

- Na een jaar mijn mond te hebben gehouden, heb ik besloten de 'wittebroodsweken' te beëindigen. Het is tijd om eerlijk te zijn en te zeggen dat Bodnar, Korneluk en Siemoniak niet in staat zijn om een etalagepop van twee zloty in een provinciale discount slijterij te verantwoorden, en dus kan het hoofdstuk over het ter verantwoording roepen van de Pisowski-runderen die al acht jaar van de belastingbetalers stelen, tussen sprookjes worden gezet, schrijft Krzysztof Fleter.

- De gespierde Romanowski heeft Bodnar bedrogen, want de minister van Justitie en procureur-generaal in één persoon, wordt gekenmerkt door zijn aandacht voor detail. We konden deze aandacht voor detail zien toen Romanowski de eerste keer werd opgepakt, terwijl zijn verblijf in de pits van korte duur was. Door zijn zorgvuldigheid realiseerde professor Adam zich niet dat de verdachte extra immuniteit had. Romanowski werd naar buiten gesleurd door een even biddende papegaai (Lewandowski - P.) die naast zijn advocatenkantoor ook een reisbureau runt. De cliënten die hij vertegenwoordigt ontvluchten massaal het land.

– Nadat de buitenlandse immuniteit van de intrigeur en dief was geregeld, gaf het nationale parlement zijn toestemming om Romanowski voor een kwartje op te sluiten. Terwijl de coalitie zuiveringen doorvoerde in de rechtbanken, bij de kantoren van het Openbaar Ministerie en bij de diensten, hoorde Romanowski via de media dat hij binnenkort het landschap door de tralies zou kunnen zien. In combinatie met het idee om een kwart jaar in isolatie door te brengen, Hij was het hier absoluut niet mee eens en besloot zijn rolschaatsen uit te doen. Zoals we weten, heeft hij zijn biezen al gepakt bij zijn Hongaarse landgenoot en daarmee de regering voor gek gezet.

Een van de aanklachten die Romanowski waarschijnlijk zal krijgen, is deelname aan een georganiseerde criminele organisatie. Ik vraag dus aan de professor, de minister en de officier van justitie: waar is deze criminele organisatie in godsnaam? Het lijkt mij dat criminele bendes meestal worden opgerold en dat de leden daarvan vervolgens jarenlang in strafinrichtingen belanden, in plaats van dat ze schitteren in het parlement. Het bleek dat Romanowski deel uitmaakte van een criminele eenmansbende. Er gaan geruchten dat Zero de leider van deze groep was, maar hij behoort niet tot de interesse van de aanklager omdat hij verkouden is, voegt de auteur toe.

– Volgend jaar hebben we presidentsverkiezingen, maar de Burgercoalitie benadert het onderwerp met buitengewone nonchalance, waarschijnlijk ervan uitgaande dat Trzaskowski in de eerste ronde zal winnen en zeker ook in de tweede. Nou, ik wil jullie eraan herinneren, vooral degenen die in een soort bubbel leven en blind naar Donald staren, dat er al in de presidentsverkiezingen een stoere kerel was die verloor van Anżej, die uit zijn kont werd getrokken.

– We hebben het natuurlijk over Bronisław, die met minachting, arrogantie en een breed begrepen gebrek aan verbondenheid met de realiteit 75% van de steun van het bestuur wegvaagde. Michniks voorspellingen bleken onjuist en na de verkiezingsfraude verstopte Bronek zich in het bos, waar hij zijn jachtgeweer op de arme muskusratten richtte.

Gezien dit alles zou ik de Burgercoalitie willen adviseren om het wat rustiger aan te doen, want jezelf bedwelmen met de overtuiging dat je geweldig bent, kan leiden tot een electorale verwonding. Dan kan professor Bodnar zijn zorgzaamheid tonen door in zijn cel briljante en effectieve essays te schrijven. En hij is niet de enige, want als de PiS weer aan de macht komt, zal ze zeker niet met lege handen staan en ze allemaal binnen 48 uur opsluiten, ervan uitgaande dat het zondag is.

– De vijand van het democratische kamp is de lage opkomst, en de huidige regering doet er alles aan om de opkomst zoveel mogelijk te beperken. De jongeren die tot in de ochtenduren van oktober 2023 als vazen bleven staan, gaan niet meer naar de verkiezingen. Jongeren is nog niets aangeboden dat daadwerkelijk vorm krijgt. Ook de lokale autoriteiten, en misschien wel het meest de lokale, zijn druk bezig zichzelf en hun families in de verschillende raden van toezicht van staatsbedrijven te plaatsen.

– Ik heb bijna 50 dollar verdiend en ik geef geen moer om verkiezingsbeloften, want ik weet dat als ik het niet zelf verdien, niemand het mij zal geven. Ondertussen praten politici onzin over hoe de hemel ons gunstig gezind zal zijn, en de dag na de verkiezingen worden ze getroffen door een ernstige vorm van geheugenverlies.

Het lijkt erop dat iemand iets simpels vergeet. Pisuar hamerde er bij de lege hoofden van zijn eigen kiezers op dat zij echte Polen zijn en dat, zelfs als Jarek een kapotte brandkraan in de verkiezingen zou plaatsen, hij binnen een oogwenk 30% van de stemmen zou winnen. Voeg daar de beruchte blunders van de machthebbers aan toe en de brandkraan zou een serieuze kans op succes hebben.

– Natuurlijk zal ik aan de verkiezingen deelnemen, hoewel ik moet toegeven dat ik een grote afkeer voel tegen de politieke klasse. Ik ga om twee redenen. De eerste is dat ik genaaid ben, en de tweede is als volgt. Zodat ik de verliezers belachelijk kon maken – vat de auteur samen.

Bron: wiesci24.pl      język po Polsku