Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Hoeveel PiS-politici worden aangeklaagd? ‘Veel, maar het is niet het einde’

Gestart door Pieszyce, 24 december 2024, 23:04

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Hoeveel PiS-politici worden aangeklaagd? 'Veel, maar het is niet het einde'

24 december 2024

Wat wordt uitgesteld, zal niet ontsnappen. EP-lid Dariusz Joński herinnerde PiS-politici aan deze volkswaarheid.

– Het rechtssysteem is geen bakkerij. We moeten zeer sterk bewijs verzamelen, zodat degenen die de wet hebben overtreden later niet de beste advocatenkantoren kiezen, en zij het zich kunnen veroorloven (we weten waar ze het geld vandaan hebben) om juridische trucs te zoeken en aan hun verantwoordelijkheid te ontsnappen - zei Dariusz Joński op TOK FM.

– Ik wil duidelijk zeggen dat het eerste jaar een tijd was van het verzamelen van documenten. We hebben negen grote dozen van de commissie naar het parket gestuurd. Ik ben blij dat er snel een team van aanklagers is samengesteld voor deze zaak en ik ben ervan overtuigd dat er binnenkort een verzoek zal worden ingediend om de immuniteit van Mateusz Morawiecki op te heffen – voegde hij eraan toe.

Volgens Joński is het mogelijk om vervolging in te stellen tegen 250 (sic!) mensen uit het "PiS-systeem". Er wacht ons dus een interessant jaar.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku