Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Kowalski's clownerie. De PiS-parlementariër heeft zichzelf duidelijk belachelijk gemaakt

Gestart door Pieszyce, 29 januari 2025, 00:28

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Kowalski's clownerie. De PiS-parlementariër heeft zichzelf duidelijk belachelijk gemaakt

28 januari 2025

PiS-parlementslid Janusz Kowalski lanceerde dinsdagochtend een parlementaire interventie bij de stichting Groot Orkest van Kerstliefdadigheid (WOŚP). Hij kreeg echter geen toegang tot het hoofdkantoor van de organisatie.

Een paar dagen eerder had Kowalski een parlementaire inspectie van WOŚP aangekondigd. "In verband met het feit dat de Stichting Groot Orkest van de Kerstliefdadigheid publieke taken uitvoert in de zin van de Wet op het Algemeen Nut Beogende Inzet en het Vrijwilligerswerk, zal ik tijdens mijn inspectie en parlementaire tussenkomst, die ik vandaag om 10.00 uur aanvang, contact opnemen met de organisatie onder leiding van de heer Jerzy Owsiak vanuit "aanvraag voor toegang tot openbare informatie" - informeerde het parlementslid voor Recht en Rechtvaardigheid op Platform X.

Kowalski verklaarde dat hij onder meer het volgende verwacht: toegang tot kopieën van bankoverschrijvingen tussen WOŚP en Złoty Melon sp. z o.o., dat ook beheerd wordt door Jerzy Owsiak. Dit geldt voor transacties van 1 januari 2024 tot en met 31 december 2024.

Janusz Kowalski mocht het WOŚP-gebouw niet betreden. De politicus werd benaderd door de vertegenwoordiger van de stichting, die de vragen accepteerde en de ontvangst ervan bevestigde, zo meldde TV Republika.

– Het is niet slecht. De formele procedure is gestart. Vanaf vandaag heeft de stichting 14 dagen de tijd om te reageren. Ik vertrouw erop dat de heer Jerzy Owsiak na het lezen van dit materiaal de kwestie opnieuw in overweging zal nemen. Ik ben altijd beschikbaar. Ik zal vandaag per e-mail contact met u opnemen met het beleefde verzoek om Jerzy Owsiak te ontmoeten, als er nog twijfels zijn over de vragen, zei Janusz Kowalski. – Ik ben ervan overtuigd dat ik deze informatie binnen 14 dagen zal ontvangen, benadrukte hij.

Ik vraag me af of hij beseft dat hij zichzelf voor de ogen van heel Polen belachelijk heeft gemaakt?

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce

Kowalski, je bent een gediplomeerde idioot
je bent ook de enige die dat nog niet weet. >:(