Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Zbigniew Ziobro: Ik heb een klacht ingediend tegen Donald Tusk

Gestart door Pieszyce, 2 februari 2025, 00:27

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Zbigniew Ziobro: Ik heb een klacht ingediend tegen Donald Tusk

Journalisten Onet Nieuws
1 februari 2025

Om 2 uur 's nachts deed ik aangifte bij de politie tegen Donald Tusk omdat hij mijn buren had lastiggevallen, aldus Zbigniew Ziobro op RMF FM. De voormalige minister van Justitie maakte zich zorgen over de TVP-uitzendwagens die vlak bij zijn huis geparkeerd stonden. Gisteren verscheen Ziobro niet voor de onderzoekscommissie Pegasus. De commissie eiste een hechtenis van 30 dagen voor de politicus.

Zbigniew Ziobro maakte op RMF FM bekend dat hij aangifte heeft gedaan bij de politie, waarin hij premier Donald Tusk ervan beschuldigt zijn buren lastig te vallen. Toen de presentator van het programma, Krzysztof Ziemiec, opmerkte dat het niet Tusk was die voor het huis van de politicus stond, antwoordde hij: - Maar van wie is deze televisie? Dit is regime-televisie.

— Drie grote uitzendwagens. Weet je hoeveel het kost? Blijkbaar is dit televisiestation failliet. Ze maken lawaai, maken mijn buren wakker. Ze zijn doodsbang, ze weten niet wat er gaat gebeuren. Volgens Ziobro kost dit de belastingbetaler geld.

Nachtopname van Zbigniew Ziobro

's Nachts publiceerde de politicus een opname van zijn voordeur, waarop hij journalisten en premier Tusk toesprak. "Ik zeg niet dat u, dames en heren, die hier aanwezig bent, journalisten bent die de rol van televisie van het regime spelen, maar degenen die u gestuurd hebben, zouden u zeker met zo'n rol willen toevertrouwen", zei hij.

Zbigniew Ziobro zal zijn immuniteit niet opgeven

In de ochtend zei Ziobro op RMF FM ook dat hij zijn immuniteit niet zou opgeven in verband met de motie die de parlementaire onderzoekscommissie voor Pegasus bij de rechtbank had ingediend voor een arrestatie van 30 dagen voor hem. — Ik zal bandieten niet helpen bij hun activiteiten. Ik zal er alles aan doen om het hen zo moeilijk mogelijk te maken, zei hij. "Ik ben helemaal niet bang", verzekerde hij.

Zbigniew Ziobro verscheen niet bij de onderzoekscommissie. De politie hield hem aan voor Telewizja Republika.

De voormalige minister van Justitie Zbigniew Ziobro (PiS) zou vrijdag om 10.00 uur door de politie worden voorgeleid. 10:30 uur begon de hoorzitting voor de Pegasus-onderzoekscommissie. De politie trof hem niet aan op zijn verblijfplaats; De politicus verscheen op TV Republika, waar hij een live-interview gaf. Nadat hij de studio kort na 10.30 uur had verlaten, hield de politie hem aan voor het hoofdkantoor van de zender in het centrum van Warschau. Om 10.30 uur precies begon de commissie met haar hoorzitting. Vanwege de afwezigheid van de getuige stemde de commissie voor een straf van 30 dagen hechtenis voor de getuige en sloot de hoorzitting. Ziobro werd na afloop van de zitting naar de zaal geleid waar de commissie zat.

Onet Nieuws journalisten
kba

Bron:    onet.pl przez kba      język po Polsku