Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Izabela Leszczyna valt PiS aan. "Ze hebben alle paté voor mij achtergelaten"

Gestart door Pieszyce, 12 februari 2025, 00:15

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Izabela Leszczyna valt PiS aan. "Ze hebben alle paté voor mij achtergelaten"

Journalisten Onet Nieuws
10 februari 2025

Izabela Leszczyna heeft gereageerd op de oppositie die haar beschuldigde van het onthouden van financiering aan oncologiepatiënten. - "De Wet en Rechtvaardigheid partij liet de hele paté voor mij achter en verwachtte dat we overeenkomsten zouden ondertekenen waarna de openbare aanklager naar ons toe zou komen en zou zeggen dat het mijn schuld was," kondigde de minister van Volksgezondheid aan.

Politici van Wet en Rechtvaardigheid beschuldigen Izabela Leszczyna van het onthouden van financiering aan oncologiepatiënten. De oppositie bekritiseert de annulering van het vergelijkend onderzoek van het Medisch Fonds, dat over deze kwestie werd gelanceerd tijdens de regering van Wet en Rechtvaardigheid.

- Toen ik een resolutie van de Raad van Ministers begon voor te bereiden, omdat ik wist dat we miljarden van de KPO hadden, die PiS twee jaar lang had geblokkeerd, wees het ministerie van Financiën ons erop dat er tussen het investeringsprogramma, d.w.z. wat dit ziekenhuis wil doen, en de conclusie van de beoordeling van de wenselijkheid van de investering zulke discrepanties bestaan tussen de kosten en de reikwijdte dat de Raad van Ministers dit absoluut niet kan accepteren", verklaarde het hoofd van het ministerie van Volksgezondheid in het programma 'Gość Poranka' op TVP Info.

Leszczyna: Wet en Rechtvaardigheid heeft de hele paté voor mij achtergelaten

De minister benadrukte dat er tijdens de onderhandelingen met de ziekenhuizen "zeer veel onregelmatigheden zijn gevonden". - De CBA, die ik op de hoogte heb gebracht, voerde een inspectie uit van drie maanden en liet me toen weten dat ze deze inspectie moest verlengen omdat er inderdaad iets oneerlijks was in deze competitie, voegde ze eraan toe.

Zoals Leszczyna opmerkte: "niemand heeft iemand iets afgenomen, omdat nog niemand iemand iets heeft gegeven". - Wet en Rechtvaardigheid heeft een jaar lang 39 voorstellen bestudeerd, kreeg toen nog eens twee maanden de tijd na het verlies van de verkiezingen en heeft in die tijd niets gedaan. Hij liet de hele paté aan mij over en verwachtte dat we contracten zouden ondertekenen, waarna de openbare aanklager naar ons toe zou komen en zou zeggen dat het mijn schuld was omdat ik besliste waar honderden miljoenen naartoe zouden gaan, ook al was de concurrentie niet transparant", zei de minister van Volksgezondheid op TVP Info.

Volgens de informatie van Izabela Leszczyna wordt er in maart een nieuwe wedstrijd uitgeschreven om oncologische entiteiten te ondersteunen.

Bedankt voor het tot het einde lezen van ons artikel.

ROP ,

Bron:    wiadomosci.onet.pl przez ROP      język po Polsku