Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Ziobro slaagde. Niemand zal zijn speelgoed afpakken

Gestart door Pieszyce, 1 maart 2025, 00:22

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Ziobro slaagde. Niemand zal zijn speelgoed afpakken

27 februari 2025

De politie zal de rechten van PiS-parlementslid Zbigniew Ziobro op wapenbezit niet verifiëren. De agenten vonden geen gronden om de vergunning in te trekken of de oud-minister van Justitie te verwijzen voor aanvullend psychologisch onderzoek.

Zoals vastgesteld door de RMF FM-radio, analyseerden Łódź-officieren de verklaringen van de politicus in opdracht van de minister van Binnenlandse Zaken en Bestuur, Tomasz Siemoniak. Het ging hier om zijn verklaring dat hij "een arsenaal aan verschillende wapens tot zijn beschikking heeft" in de context van een mogelijke dwanghandeling om hem voor de Pegasus-onderzoekscommissie te brengen. De politie constateerde dat de verklaringen van Ziobro, hoewel controversieel, geen reden vormden om actie te ondernemen met betrekking tot zijn recht om wapens te bezitten.

24 januari dit jaar In de Sejm beantwoordde de voormalige minister van Justitie vragen van journalisten, waaronder de mogelijkheid om hem met geweld voor de onderzoekscommissie te dagvaarden. — Waarom moet ik, als een bandiet mij ergens toe wil dwingen, toegeven aan de bandiet? - vroeg Ziobro retorisch. Vervolgens benadrukte hij zijn steun voor het brede recht op zelfverdediging. — Je kunt jezelf verdedigen tegen bandieten. (...) Al moet ik zeggen dat ik een arsenaal aan verschillende wapens tot mijn beschikking heb, dus ik zou het waarschijnlijk wel aankunnen, voegde hij eraan toe.

Zijn woorden leidden tot een reactie van de minister van Binnenlandse Zaken, Tomasz Siemoniak, die dergelijke uitspraken bekritiseerde en ze omschreef als "desastreus afkomstig van de voormalige minister van Justitie." — Dit laat zien dat zo iemand nooit hoge posities mag bekleden, omdat dit een element van volledige onvolwassenheid is. Dit soort opscheppen over wapens is in deze context onaanvaardbaar, zei hij in een interview met Wirtualna Polska.

De minister van Justitie die met een pistool aan zijn riem rondloopt? Een deprimerender beeld is moeilijk denkbaar.

Bron: wiesci24.pl    język po Polsku

Pieszyce

CiteerZoals vastgesteld door de RMF FM-radio, analyseerden Łódź-officieren de verklaringen van de politicus in opdracht van de minister van Binnenlandse Zaken en Bestuur, Tomasz Siemoniak. Het ging hier om zijn verklaring dat hij "een arsenaal aan verschillende wapens tot zijn beschikking heeft" in de context van een mogelijke dwanghandeling om hem voor de Pegasus-onderzoekscommissie te brengen. De politie constateerde dat de verklaringen van Ziobro, hoewel controversieel, geen reden vormden om actie te ondernemen met betrekking tot zijn recht om wapens te bezitten.

ZIEK . . . . . . tot er doden vallen, maar dan is het te laat.

Als wij dat zouden doen en zeggen, waren we al voor een jaar of 5 opgesloten.   >:(  >:(