Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Nawrocki deed zich voor als een staatsman. Maar er ging iets mis…

Gestart door Pieszyce, 2 maart 2025, 21:47

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Nawrocki deed zich voor als een staatsman. Maar er ging iets mis...

1 maart 2025

De afgelopen dagen is de internationale publieke aandacht gericht op de gespannen woordenwisseling tussen de Oekraïense president Volodymyr Zelensky en de voormalige Amerikaanse president Donald Trump.

Nog voordat de ruzie tussen de presidenten uitbrak, prees Donald Trump tijdens een gesprek met Volodymyr Zelensky Polen voor zijn bijdrage aan de NAVO en zijn steun aan Oekraïne.

— Ik ben erg gehecht aan Polen. Ik denk dat Polen echt zijn best heeft gedaan en fantastisch werk heeft verricht voor de NAVO. Zoals u weet, betaalden ze meer dan nodig was. Dit is een van de beste groepen mensen die ik ooit heb ontmoet. "Ik heb veel te danken aan Polen", zei Trump.

Nadat het gesprek was beëindigd en het meningsverschil escaleerde, reageerde Donald Tusk snel door een bericht te plaatsen op het X-platform waarin hij duidelijk de kant van Oekraïne koos. — Beste Volodymyr Zelensky, beste Oekraïense vrienden, jullie zijn niet alleen, schreef Tusk.

Karol Nawrocki probeerde misbruik te maken van de situatie. En presenteer zichzelf aan de Polen niet alleen als een sportschoolvechter, maar als... een staatsman. — "Polen heeft het geweldig gedaan." Laten we het niet verspillen met de emotionele berichten van D. Tusk. Laten we ons niet richten op het aanwakkeren van conflicten, maar op het sluiten van een overeenkomst tussen de VS en AU. Het is een kwestie van onze veiligheid, merkte Nawrocki op.

Nou ja, een echte staatsman moet ook weten wanneer hij zijn mond moet houden. De PiS-kandidaat weet dit ook niet.

Bron: wiesci24.pl     język po Polsku