Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Andrzej Długosz zei scherp tegen Morawiecki: De tijden dat sprookjes de bindende versie waren, zijn voorbij

Gestart door Pieszyce, 29 maart 2025, 00:11

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Andrzej Długosz zei scherp tegen Morawiecki: De tijden dat sprookjes de bindende versie waren, zijn voorbij
Pak je koffers, de cel wacht

28 maart 2025

Ik moet toegeven dat de geschiedenis ons steeds meer parten speelt. De helden van gisteren worden de schurken van vandaag en vice versa. Hoewel de richting van de verandering niet altijd duidelijk is. In het geval van Matousz Morawiecki zijn alle scenario's mogelijk. Toen hij door de Hoge Rekenkamer werd opgeroepen voor verhoor over verschillende schandalen die hadden plaatsgevonden tijdens zijn meer of mindere deelname als premier, raakte Mateusz vreselijk geïrriteerd, arme jongen - schrijft Andrzej Długosz.

Op X gaf hij uiting aan zijn woede en zei scherp - "Een hotelier uit Kraków, die optrad als voorzitter van @NIKgovPL, stuurde een dagvaarding voor de hoorzitting over GetBack, in plaats van naar mijn adres, naar de kranten. Toen men zich realiseerde dat dit een overdrijving was, werd het origineel vandaag aan mij overhandigd in de gang op de Filtrowastraat. Alles op verzoek van de "manager" (lees Tusk). Mateusz, overdrijf niet, geloof je echt dat Crystal Marian telefonische orders van Tusk ontvangt? Je kent Donald tenslotte van vroeger en je weet dat de toegang tot hem meer dan moeilijk is, en hij geeft nooit persoonlijk dergelijke instructies.

De toespeling op Marians bordeel is hilarisch, aangezien de man Marian verdedigde als een leeuw, vlak nadat het schandaal aan het licht kwam. Dat is waar, TVN24 heeft het onthuld en het is een onwaardig medium. Tijdens de daaropvolgende conferenties betuigde Kaczafi zijn medeleven aan de mensen die het journalistieke werk voor dit medium verrichten. Wiadomix – werken met halve garen als Suski of Błaszczak, dieven als Ziobro of "dierenliefhebbers" als Bonkowski die zijn hond graag aan een touw achter een auto trekt, is puur genot. Je voelt je levend.

Tot voor kort sprak Mateusz over Marian in een andere toon: "Banaś's biografie is die van een echte patriot." Vraag – waar ligt volgens u de grens tussen een patriot die u persoonlijk heeft genomineerd voor het ambt van minister van Financiën en vervolgens hoofd van de Rekenkamer, en een hotelier uit Kraków? Als inwoner van Kraków vraag ik u: wat vindt u niet leuk aan Kraków. Ik neem aan dat je geen stuk land bij ons hebt? Je had je ochtendcacao moeten drinken met pantoffel Dziwisz, hij zou een beetje aan je oren hebben getrokken, maar misschien had hij je iets gegeven in de buurt van Wawel. Maar waarom klamp je je vast aan Kraków?

Morawiecki is duidelijk in een confronterende bui, wat waarschijnlijk in de hand wordt gewerkt door de lekken over de verscheurende getuigenis van Paweł Szopa, de man uit Red is bad. Matousz eindigde met X – "Jongens, zijn jullie bang voor een gelijkwaardig gevecht? Kom op!" Ik weet niet hoe je een eerlijk gevecht definieert, maar ik denk niet dat je Tusk in een fysieke confrontatie kunt verslaan. En bovendien, waarom zou je vechten als je ook legaal gepakt kunt worden? Het zal langer en erger pijn doen. De tijden dat sprookjes de overhand hadden, zijn voorbij. Pak je koffers, de cel wacht – concludeert Długosz.

Bron:  wiesci24.pl  język po Polsku