Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

De bizarre speculaties van Nawrocki. Waar droomt hij over?

Gestart door Pieszyce, 30 maart 2025, 00:50

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

De bizarre speculaties van Nawrocki. Waar droomt hij over?
28 maart 2025

Tijdens een verkiezingsbijeenkomst in Brzesko riep Karol Nawrocki, de presidentskandidaat van PiS, zijn grootste rivaal, Rafał Trzaskowski, nadrukkelijk op om het onderwerp nationale veiligheid te bespreken.

In zijn toespraak benadrukte hij dat de toekomstige president zich, gezien de wereldwijde spanningen en geopolitieke veranderingen, moet richten op belangrijke kwesties met betrekking tot de verdediging en stabiliteit van het land.

– Ik wil met Rafał Trzaskowski praten over onze veiligheid, want veiligheid is vandaag de dag het belangrijkste onderwerp waarmee de toekomstige opperbevelhebber van de strijdkrachten te maken krijgt. "We leven in een wereld van geopolitieke doorbraken, op economisch en veiligheidsgebied", aldus Nawrocki.

- Waar moeten we het over hebben? Wat is het nagelvijltje van Rafał Trzaskowski? Dit zijn geen serieuze onderwerpen. Gaat het over waar Rafał Trzaskowski het over heeft tijdens zijn vergaderingen – over mijn sportschool? Ik wil het over veiligheid hebben. Hij is er nog niet klaar voor. Rafał, word wakker, wees een man, zei Nawrocki, voegde hij eraan toe.

En het lijkt ons dat Nawrocki bang is voor het debat met Trzaskowski. Dus ze probeert hem gewoon te beledigen.

Bron:  wiesci24.pl  język po Polsku