Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Karol Nawrocki verbergt nog steeds veel geheimen. Eén daarvan is… een tatoeage?

Gestart door Pieszyce, 10 mei 2025, 23:01

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Karol Nawrocki verbergt nog steeds veel geheimen. Eén daarvan is... een tatoeage?

Karolina Gorczycka
10 mei 2025

Karol Nawrocki, de presidentskandidaat van PiS, is een man met veel geheimen. Eén daarvan – misschien wel de meest merkwaardige, maar ook veel onthullend over zijn ware aard – is mogelijk zijn tatoeage. Ja, een tatoeage. In gevangenistaal betekent het niets meer dan een tatoeage die in de gevangenis is aangebracht of wordt gestileerd als "gevangenis". Dat onthulde Izabela Pęk.

Wie zet tatoeages? Deze worden door gevangenen onderling uitgevoerd, vaak met behulp van een naald en schoensmeerinkt. Deze tatoeages hebben hun betekenis. Een traan onder het oog, een spinnenweb op de elleboog, een kruis op de borst, een slang in de nek – dit is geen artistieke expressie, maar code. De code van de criminele wereld. Volgens informatie die op internet circuleert, zou Nawrocki ook zo'n tatoeage hebben. Waar? Blijkbaar op de borst. Het zou een uiting kunnen zijn van fascinatie voor de criminele wereld, macht, overheersing en straffeloosheid – kortom, voor datgene waar Karol Nawrocki zo gepassioneerd over is. Het was immers hij, en niemand anders, die het boek over Nikoś schreef. Hij deed dat onder een pseudoniem, maar stak zijn fascinatie ervoor niet onder stoelen of banken.

Dit zou ook verklaren waarom Nawrocki nooit in het openbaar verschijnt zonder sweatshirt, jas of shirt met lange mouwen. In de hitte? Op het strand? Zelfs daar werd hij bedekt aangetroffen. En wij weten het: hij is een politicus en geen vampier. Tenzij hij iets verbergt wat niet met woorden verklaard kan worden. Iets dat meer over hem zegt dan al zijn persconferenties bij elkaar.

Mocht iemand zichzelf nog steeds wijsmaken dat Karol Nawrocki slechts een "conservatief met waarden" is, dan is het de moeite waard om te vragen: wiens waarden? Misschien is het de moeite waard om eens te kijken wat er werkelijk schuilgaat onder de kleren van de man die president van Polen wil worden? Misschien zou het een beter idee zijn als hij in plaats van zijn IPN-ID-kaart, zijn borstkas zou laten zien.

Bron:  wiesci24.pl przez Karolina Gorczycka    jézyk po Polsku

Bobal

Wat een onzinverhaal. Al heeft hij een heel stripverhaal op zijn borst getatoeëerd, dan nog, wat maakt het uit?
Dilan Yeşilgöz, fractieleider VVD en oud-minister van justitie in NL, heeft ook een tatoeage en daar heeft toch niemand last van.
Of je het mooi vindt is een kwestie van smaak maar om iemand, in dit geval Nawrocki, er politiek op aan te vallen is wel een beetje doorgeslagen.

Pieszyce

Deze keer ben ik het niet Geheel met je eens.  ;)

Het gaat hier Niet om een Tatoeage die aangeeft dat je bijvoorbeeld voor een voetbalclub bent, maar om een tatoeage die aangeeft dat je bendelid zou kunnen zijn.

Ik weet niet hoe goed jij het nieuws uit de VS volgt, maar daar wordt je van straat geplukt, alleen al omdat je nummer 13 op twee vingers getatoeëerd hebt en wordt je wakker in El Salvador. Dit aldus een familielid in de VS die als Federaal politieman er op moet letten en door mij uit de familie lijst geschrapt is. Volkomen bezopen, want bewijs eerst maar dat je bendelid BENT. Er was met dat familielid ook geen discussie mogelijk over e.e.a..  >:(

We weten allemaal in welke kringen Nawrocki verkeert, "zeg me wie je vrienden zijn en ik vertel je wie je zelf bent." Is niet voor niets het gezegde.  ::)

Ik weet niet of er in Polen echte Tatoeagewinkels zijn.

Ik ben het trouwens vaker niet eens met Gorczycka maar er zijn stukken die belangrijk KUNNEN zijn. De dame heeft een felle manier van schrijven.

Izabela Pęk is trouwens een dame die van veel Poolse mannen details weet.  :o

Maar ik zie het artikel als een soort aanvulling op wat we al van Nawrocki weten en DAT liegt er al niet om. Het ging er dus niet om of het de smaak is, maar dat het een bewijs kan zijn.  :)

Pieszyce

Kleine aanvulling.

Ik wordt trouwens een beetje moe van die Nawrocki. Ik heb vandaag vele nieuwssites bezocht
De meeste kun je niet vertrouwen omdat de journalisten daar nogal PiS gericht zijn waar men
ook voor waarschuwt.

Wiesci24.pl kan men vertrouwen omdat Jan Piński iedereen die onzin schrijft weigert.

Maar sinds Gorczycka er zit draait het nogal dol en te heftig, immers zelfs negatieve berichten
 over een kandidaat kunnen door fans als positief gezien worden.

Ik kan je een ding zeggen, ik zal blij zijn als het 20 mei is en alles weer normaal wordt. :)

Bobal

Toch nog één reactie want ik blijf het een onzinverhaal vinden.
Nawrocki heeft wat foute contacten en draagt altijd een shirt. De conclusie, dat hij dan mogelijk een tatoeage met criminele code zou hebben vind ik toch wel erg voorbarig. Natuurlijk, in theorie zou het kunnen. Maar er zijn genoeg politici die ook wel eens dubieuze contacten hadden of hebben en ook hun shirt aanhouden (en dat is in de meeste gevallen maar goed ook  ;) ). En dan nog bewijst een tatoeage niet, of iemand daadwerkelijk een crimineel is.
Dus, mevrouw Karolina, beperk je tot serieuze verslaglegging en geen roddeljournalistiek.

Over deze:
Citaat van: Pieszyce op 11 mei 2025, 19:08 Ik kan je een ding zeggen, ik zal blij zijn als het 20 mei is en alles weer normaal wordt. :)

Mee eens, maar ik ben bang, dat we tot 2 juni moeten wachten.......

Pieszyce

Ieder mag vinden wat hij wil toch?  ;) Ik ben gelukkig de schrijver niet.

Ik denk dat mevrouw Karoline de informatie van Izabela Pęk heeft. [bijna zeker weten]
Een dame, voorheen PiS activiste, die met nogal wat politici waaronder Dudalino horizontaal is geweest.  :o

Om te oordelen of een tattoo een crimineel karakter heeft zou je hem moeten zien.  :)

Ze doen verder hun best maar.

Ik zou een president kandidaat die foute contacten heeft en bewezen zelf ook manipuleert, nooit steunen.  >:(
Doe ik ook in NL niet.

Een President moet zuiver op de graat zijn.  :D

Ik wacht rustig af tot D. totaal weg is, we zien wel.  :)