Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

PiS verloor de controle over de campagne van Karol Nawrocki. Niets werkt

Gestart door Pieszyce, 11 mei 2025, 21:09

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

PiS verloor de controle over de campagne van Karol Nawrocki. Niets werkt

Karolina Gorczycka
11 met 2025

Karol Nawrocki, de presidentskandidaat van Wet en Rechtvaardigheid, moest het nieuwe gezicht van rechts worden: een onpartijdige historicus met een missie. Zijn campagne draaide echter al snel om vragen over het appartement dat hij had overgenomen van een oudere, zieke man.

Nawrocki bleek, net als Zbigniew Ziobro, een lafaard. Hij verscheen niet op de vergadering van de parlementaire commissie voor Justitie en Mensenrechten, die zijn vermogensverklaring en de controverse rond de overname van het appartement zou behandelen. Zijn afwezigheid werd gezien als een ontlopen van verantwoordelijkheid.

De campagne van Karol Nawrocki was niet bepaald een demonstratie van de kracht en eenheid van rechts, maar een aaneenschakeling van blunders en controverses. Het huizenschandaal, het ontlopen van verantwoordelijkheid en de twijfelachtige geloofwaardigheid van de kandidaat doen twijfels rijzen over zijn kansen om de komende presidentsverkiezingen te winnen.

En dat zijn niet de fouten van de staf: Nawrocki is gewoon een fout van Kaczyński. Hij heeft zoveel duistere kanten, zoals contacten met de onderwereld, het overnemen van een appartement van een zieke man die hulp nodig had en uiteindelijk liegen, dat er geen enkele kans is dat hij zal winnen. Dit is niet alleen het einde van Nawrocki, maar ook van PiS.

Bron:  wiesci24.pl przez Karolina Gorczycka/url]    język po Polsku

Pieszyce

Polen spreken hard over Nawrocki: hij is een ordinaire oplichter

Karolina Gorczycka
11 met 2025

– Verdorie, ik ben er net achter gekomen dat mijn ouders mij verkeerd hebben opgevoed en mijn leven hebben verpest. Ik wist niet dat als je iemand helpt, je van die persoon een tegemoetkoming moet eisen. Vanaf nu zal ik me gedragen als Nawrocki – schrijft een internetgebruiker. Dit is een commentaar op het huisvestingsschandaal rond Karol Nawrocki, die vandaag naar verluidt een studio-appartement ter waarde van 400.000 złoty heeft afgeperst van een oudere, zieke man.

Dit is slechts één van de tienduizenden opmerkingen over het schandalige gedrag van de PiS-presidentskandidaat.

– Nawrocki is een ordinaire oplichter, hij verschuilt zich achter zijn geloof en veegt zijn hypocriete mond af met uitspraken over eerlijkheid. Als dit soort dingen aan het licht komen, wat verbergt hij dan nog meer dat wij nooit zullen weten? Is dit de president die u wilt? Schaam u, dit is een andere stem.

Er zijn heel veel van dergelijke meningen.

– Nawrocki is een gewone oplichter en dief. Hij kan niet iets weggeven dat niet van hem is, schrijft een internetgebruiker.

– De heer Nawrocki heeft in de zaak van de heer Jerzy schaamteloos de grenzen van de ethiek (het niet nakomen van verplichtingen, de facto "ongeoorloofde" overname van gemeentelijk vastgoed van de stad) en de wet (het certificeren van onwaarheid in notariële akten) overschreden en is daarom niet waardig voor het hoogste ambt in de Republiek Polen.

De beste samenvatting van het appartementenfraudeschandaal is een foto van een poster uit Warschau die op internet voor ophef zorgt:

https://wiesci24.pl/wp-content/uploads/2025/05/sprawdzaj-700x700.jpeg

Bron:  wiesci24.pl przez Karolina Gorczycka/url]    język po Polsku