Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Jongeren tegen PiS, TIK TOK overspoeld met een golf aan video's tegen Nawrocki: dief, bandiet, fraudeur

Gestart door Pieszyce, 28 mei 2025, 22:56

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Jongeren tegen PiS, TIK TOK overspoeld met een golf aan video's tegen Nawrocki:
dief, bandiet, fraudeur

Karolina Gorczycka
28 mei 2025

Jongeren worden wakker. "Bij de presidentsverkiezingen is er geen mogelijkheid om tegen een bepaalde kandidaat te stemmen. Ziet jouw stembiljet er zo uit? Nee, en ik weet dat je bij het stemmen op Nawrocki het heel goed in je hoofd moet uitleggen, zodat je geweten je niet opvreet, maar dat is precies wat je doet. Je stemt op Nawrocki, je stemt op PiS, maar weet je nog wat precies? Want degenen die nu op Nawrocki stemmen, hebben een ongelooflijk kort geheugen", zegt de maker van de film:

Weet je nog dat er weer overal in het land protesten uitbraken?

• Na de publicatie van de uitspraak van het Constitutioneel Hof over abortus
    ontvingen meer dan 360.000 inwoners van Azië en Afrika een Pools visum onder PiS
  • Ondernemingen die onder leiding of medebestuurd werden door pater Rydzyk ontvingen de afgelopen 8 jaar 383 miljoen zloty.
  • De inflatie bedroeg in totaal 18,4% onder PiS
  • "Laten we deze geweldige kans die de Europese Green Deal biedt, benutten" - prezen Morawiecki en Kaczyński de Green Deal

Je hoeft Trzaskowski niet aardig te vinden, je hoeft het niet in alles met hem eens te zijn, maar wil je echt terug naar hoe het was? - concludeert de auteur Video.

Video: https://x.com/ENZO_MACIEJ/status/1927379929915617365

Bron: wiesci24.pl przez Karolina Gorczycka  język po Polsku

Bobal

Citaat van: Pieszyce op 28 mei 2025, 22:56 Jongeren worden wakker.

Laten we hopen, dat dit inderdaad zo is want de jeugd heeft immers de toekomst  8)
Recent sprak ik een dame die absoluut op de PiS-kandidaat wil stemmen. Reden: ze heeft een hekel aan Tusk (ze kon overigens niet aangeven waarom). Ik zei haar, dat Tusk niet op het stembiljet staat en dat er niet gestemd wordt over de toekomst van Tusk maar over die van haar en haar kinderen. Wil ze die in handen leggen van een drugsverslaafde oplichter met criminele vriendjes en een verleden als straatvechter en pooier? Het werd even stil en er starte een denkproces. Mogelijk heb ik dus wat zendingswerk verricht  ::)
Maar onbegrijpelijk met welk een domheid en gemak mensen de toekomst van henzelf en hun kinderen kunnen verklooien.

Pieszyce

Ik hoop het ook.  :)

De meeste kunnen niet aangeven waarom ze een hekel hebben aan Tusk. Er zijn twee zaken die meetellen, dit volgens een Polenkenner die er al sinds 1978 komt.

1. Ze zien Tusk als een Duitser, maar hij is 100% Kashub.
2. Tusk heeft rood haar,daarom lees je vaak Rude, Ruda, een kleur haar die in Polen niet gewaardeerd wordt  >:(  >:(  en die mijn schoonheid in haar jonge jaren in een hel liet belanden. Vaak fysiek aangevallen in de bus of onderweg vanwege die kleur, terwijl het eigenlijke Kastanje Bruin is.

Verder zie ik geen reden om hem te haten, want hij heeft voor Polen meer goed dan slecht gedaan.

CiteerMaar onbegrijpelijk met welk een domheid en gemak mensen de toekomst van henzelf en hun kinderen kunnen verklooien.

Inderdaad en dat is tergend ergerlijk. Ik heb families geholpen die door zulke domheid in de problemen kwamen en wat denk je?? De volgende keer precies hetzelfde toen heb ik me teruggetrokken. Ik heb ze jarenlang de Lemmingen genoemd.  ::)  ;)