Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Andrzej Duda's boek geschreven door een andere auteur! Żulczuk onthult

Gestart door Pieszyce, 5 augustus 2025, 23:14

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Andrzej Duda's boek geschreven door een andere auteur! Żulczuk onthult

Karolina Gorczycka
5 augustus 2025

Andrzej Duda heeft zijn boek niet zelf geschreven. Een professionele auteur heeft het voor hem gedaan. Jakub Żulczyk onthulde deze informatie.

"Dus, we nemen afscheid, meneer de president. Het lot heeft ons op een nogal komische manier samengebracht. Als ik de tijd kon terugdraaien, zou ik u geen idioot noemen. Ik heb er dezelfde ontberingen en ongemakken door meegemaakt. U was ook niet gelukkig, denk ik. In het interview met Interia werd u ongelooflijk boos. Maar meneer de president, door Biden toen niet te feliciteren, gedroeg u zich op een manier die, nou ja, ongepast was, u weet wel hoe. U hebt het later goedgemaakt. Het is niet zo dat u alleen maar gekke bekken trok en rapte, en nu verkoopt u uw gesigneerde memoires, geschreven door een ghostwriter, voor bijna 200 zloty," schreef Jakub Żulczyk. Je sprak vreselijke dingen over LHBTQ+'ers, vreselijke dingen. Je was lyrisch over het feit dat steenkool het klimaat niet schaadt. Je hebt schurken gratie verleend, hoewel elke Poolse president daarvoor de eer zou kunnen opstrijken. Oké, maar jij was de enige die ze in het paleis verborgen hield. Je liet je misleiden door Russische trollen. Je hebt schaamteloos, maar dapper, tegen de Engelse taal gevochten, en je hebt altijd verloren. Je hebt er een vreselijke puinhoop van gemaakt, niet één keer, niet drie keer. 'The Candidate' gaat niet over jou. Het is duidelijk dat je niet de verachtelijke daden hebt begaan die de hoofdpersoon in mijn boek heeft begaan. Maar jij bent het ruwe materiaal geworden voor dit personage; het is grotendeels een satire op je publieke imago," voegde Żulczyk eraan toe.

Bron:  wiesci24.pl przez  Karolina Gorczycka     język po Polsku