Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Officier van justitie Michał Mistygacz weigert de gegevens van Ewa Wrzosek te beschermen!

Gestart door Pieszyce, 9 oktober 2025, 23:03

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Officier van justitie Michał Mistygacz weigert de gegevens van Ewa Wrzosek te beschermen!

Karolina Gorczycka
9 septemer 2025

Schandaal bij het Openbaar Ministerie! Ewa Wrzosek onthult dat haar verzoek om haar vermogensaangifte als "beperkt" te laten classificeren, is afgewezen door officier van justitie Michał Mistygacz. En de reden? Die is onbekend. Ondanks het feit dat – zoals Wrzosek beweert – haar leven en veiligheid op het moment van het indienen van het verzoek in groot gevaar waren.

"Ik heb het verzoek om mijn vermogensaangifte als "beperkt" te laten classificeren ingediend toen mijn veiligheid en die van mijn dierbaren in gevaar waren. Toen mevrouw Kania en vrienden met mijn gegevens rondliepen, en de omvang van de bedreigingen voor mijn leven en gezondheid, de laster en de haat zo groot was dat ik politiebescherming kreeg", schreef de officier van justitie. Maar blijkbaar – zoals ze er sarcastisch aan toevoegt – "verzon ze gewoon iets." Want de beslissing van officier van justitie Mistygacz is ondubbelzinnig: de gegevens van Ewa Wrzosek hoeven niet beschermd te worden.

Dit is een bewuste actie. Feit is dat de officier van justitie, die de veiligheid van zijn ondergeschikten zou moeten waarborgen, besloot dat Wrzosek zelfs geen recht had op elementaire privacybescherming. "Daarom bied ik mijn excuses aan de officier van justitie aan voor het verspillen van zijn kostbare tijd aan zo'n triviale kwestie", merkt Wrzosek sarcastisch op.

De namen van degenen die haar gegevens publiekelijk online deelden en de golf van haat aanwakkerden, blijven in de achtergrond van de zaak opduiken. En de officier van justitie zelf, bekend om haar moed en compromisloze karakter, moet opnieuw vechten – dit keer niet tegen criminelen, maar tegen haar eigen meerdere.

Bron:   wiesci24.pl przez  Karolina Gorczycka     język po Polsku