Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Prettige jaarwisseling

Gestart door Pieszyce, 31 december 2025, 20:36

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Nieuwjaar in Kraków 2024 - 2025

afbeelding Tickets Krakow

Het Polenforum.nl team wenst iedereen een goede jaarwisseling.

Niet teveel bubbels en bollen.   ;D  ;D  ;D  ;D

Ruud

Vanuit Polen (omgeving Inowroclaw) de beste wensen voor 2026.

Hier gezien hoe het ook kan met vuurwerk. Alleen vuurwerk op afstand, en met 30 minuten is het klaar. 2 van de honden hadden het even moeilijk met de knallen, maar na 45 minuten kalm genoeg om de hondenmanden op te zoeken. In Nederland moeten we een verdoving gebruiken om de nieuwjaarsnacht door te komen, en soms ook de nacht er voor.

Zal blij zijn als het in Nederland ook wat minder wordt, al zal dat wel een paar jaar duren, en niet alleen voor onze honden, maar voor alle beesten die in de stress schieten door de knallen.

Lidia, Ruud

Pieszyce

Ik heb nu geen honden meer, want in een flat vind ik dat niets.
Mijn vorige honden [witte Herders] waren getraind,  via een  cursus, twee man, een de hond, een had een speciaal alarm pistool om te knallen , de ander corrigeert de hond. Dus ze waren schotvast. Moest wel uitkijken dat ze een vuurwerkgooier niet naar de benen vlogen en beten. [paar keer gebeurd]

Vuurwerk hier:

Begon hier op 30 december 10:30 [geen politieagent gezien al die tijd] tot 1 januari 2026 04:30 uur.

Gooien zwaar vuurwerk vanaf het balkon naar beneden.  >:(
Resten karton van vuurwerk in brand steken en dan vuurwerk in dat vuur.  >:(
Vuurwerk op de papiercontainer leggen en afsteken [aantal auto's hebben schade door rondvliegende stukken]. >:(
Nooit zo heftig geweest.
Niet alleen dieren hebben er last van, er zijn ook mensen met een oorlogstrauma als vluchteling hier. >:(
Er zijn erbij, die ik met veel liefde een rotje in hun achterwerk zou steken.  ::)  :)
Zeker hen die vuurwerk in het water gooien om de vissen te zien drijven.  >:(  >:(

Van mij mag het stoppen,VOORGOED. Vuurwerk alleen van overheidswege.

Ook hierom:

https://www.nu.nl/jaarwisseling/6381256/politie-spreekt-van-heftige-jaarwisseling-collegas-hebben-verschrikkelijke-dingen-gezien.html

https://www.nu.nl/jaarwisseling/6381249/oogziekenhuis-rotterdam-behandelt-aanzienlijk-meer-minderjarigen.html